Auteur Topic: N4520 Cueing probleem  (gelezen 2505 keer)

Dan

• Newbie
  • *
N4520 Cueing probleem
« Gepost op: 18 februari 2012, 15:27:19 »
Hallo mensen,

Ik zal mij eerst eens even voorstellen;
Dan is de naam,48 jaar jong en vanaf mijn 12e een Philips liefhebber in hart en nieren,
dit kan een vloek of zegen zijn afhankelijk van het probleem ;D

Het volgende;

Ik heb mijn trouwe N4520 na 7 jaar weer eens uit de motteballen gehaald,want de nostalgische
gevoelens kwamen ineens weer opzetten....

Het apparaat opgestart,even warm laten worden zonder verdere inspanning,en toen maar eens een
tape opgelegd.

Alles vanouds,speelt perfect af,neemt perfect op,spoelen gaat zoals het hoort,maar meeluisteren
met spoelen gaat niet meer zals het hoort,het linker kanaal staat practisch de hele band in de +3 en +6,
en het rechterkanaal wordt zwakker weergegeven,althans de rechter peakmeter blijft practisch op de helft
van de schaal staan.

Ik heb het exentrische busje naast de weergave kop als eens een stukje verdraaid,maar dit haalt niets uit,
de verhoudingen blijven hetzelfde,rechts blijft altijd achter.

Zoals gezegd opnemen en weergeven gaat perfect,de uitslag links en rechts zijn in evenwicht,maar met cueing
is de verhouding helemaal zoek.

Is er mischien een aparte "cueing versterker"op de versterker-print aanwezig,of is de cueing links/rechts output onafhankelijk van de weergave output
in te stellen?

Ik sta niet gauw met een mond vol tanden,maar hier kom ik niet uit >:D

Alvast dank voor de eventuele respons.

Annerob

• Sr. Member
  • Jeepy!!!
Re: N4520 Cueing probleem
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2012, 20:51:49 »
Hoi Dan,

Zo te horen komt je tape niet los van de koppen. Tijdens spoelen horen er van tussen de koppeneen paar pennen naar beneden te komen, welke de tape van de koppen tilt. Controleer eens of dat nog het geval is.
Zoniet is et mogelijk dar de  aanslagrubbertjes tot kaugom verteerd zijn, en het mechanisme van de pennen vastplakt.

En hoe staat de tape/auto/source schakelaar?
Analoog = genieten!

Remi

• Full Member
Re: N4520 Cueing probleem
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2012, 20:34:07 »
dit hele verhaal is volgens mij bij audiofreaks al opgelost, pennen afstandhouder stonden scheef