Hoi,
Ik heb laatst een Sony TC378 voor 15 euro bij de kringloop meegenomen, het beestje zat onder de krassen en aan de binnenkant gezien lijkt het alsof ie altijd in een natte kelder heeft gezeten. Het beestje wou niet lopen, na wat vast vet verwijderd te hebben, de aanloopcondensator te vervangen en nog eens vast vet verwijderd te hebben begon deze langzaam in beweging te komen.
Wat direct opviel is bij playback dat het rechterkanaal kraakte popte en gigantisch ruiste. Na alle 2SC641 (Volgens het circuit in de SM, in werkelijkheid zaten er 2SC900's in) te vervangen hebben door 2SC1845 transistoren, en vervolgens ook alle elektrolytische condensatoren (Geen pretje bij deze Sony machines :-)) te vervangen hebben klinkt die echt weer geweldig! (Nou-ja bijna in eerste instantie werkte alleen het linkerkanaal, maar ik had blijkbaar een weerstand kapot gebakken bij het los solderen van een van de transistoren)
Alleen klinken links en rechts nu wat verschillend links is wat basserig en rechts wat meer hoog. De Service Manual geeft aan dat je de EQ kunt afregelen door eerst een toon van 400 Hz bij -10dB af te spelen en vervolgens een 10KHz toon bij -10dB, en hier mee de EQ kunt bijregelen. Verder leek het me handig om ook 0dB weer goed te zetten,

Ik ben dus op zoek naar een testband met de volgende tonen: 400 Hz & 10KHz bij -10dB en 1KHz bij 0dB. Iemand enig idee waar ik z'n band kan krijgen? Is het mogelijk dat iemand hier op een (afgeregelde) recorder een bandje (tegen vergoeding) voor mij wil opnemen?
Ik heb geen VTVM (Buizenvoltmeter) zoals de handleiding voor schrijft maar wel een digitale scoop (HP 54600A) die ook RMS spanningen kan uitlezen. Als ik de scoop aan de uitgang haal en bij 0dB afregel naar 0,78V en voor -10dB afregel naar 0,25V is dat toch ook prima? (Deze twee spanningen geeft de SM van de TC377 hiervoor)
Nog even een filmpje van het werkende beestje
https://www.youtube.com/watch?v=PqIAw05cuVA