Auteur Topic: Tandberg 20A aangeschaft maar ....  (gelezen 216 keer)

William

• Newbie
  • *
Tandberg 20A aangeschaft maar ....
« Gepost op: 1 juni 2021, 09:42:02 »
Ik hoop dat ik het allemaal goed doe met dat Posten:-)

Ik heb een tijdje geleden een tandberg 20A aangeschaft en zou deze graag weer werkend maken, nou ben ik zelf best wel handig, maar je kan niet overal verstand van hebben dus ben redelijk voorzichtig. Ik heb het apparaat in eerste instantie bekeken en de lees kop (zowiezo alle koppen) bleken erg vuil , zo vuil dat ik het door het klepje dat over de afspeel kop zit niet goed schoon kon maken, in de veronderstelling krijg het wel weer goed, de kop los gemaakt en 4 tot 5 watte staafjes vuil er af geweekt.   toen er weer in, dat valt een beetje tegen, blijkt nu toch niet het enige probleem er zit duidelijk verschil tussen rechts en links.

Ik loop denk ik tegen een aantal problemen opgestapeld aan, is er iemand die mij eventueel kan helpen, ik denk dat niet alleen de kop met een goede testtape afgesteld moet worden, maar de linearitijd van de de versterkers ook ( misschien condensatoren, alles werkt overigens uitstekend , behalve openemen en weergeven, en dat is toch wel redelijk belangrijk.

Ik denk dat de recorder helemaal afgeregeld moet worden, en weet niet goed waar te beginnen.

Groet William  PS woon in Aalsmeer

PS ik hoorde dat er iemand op het forum afregel banden voor kopen zou hebben....