Auteur Topic: N4420  (gelezen 177 keer)

KeesK

• Newbie
  • *
N4420
« Gepost op: 8 oktober 2020, 18:55:58 »
Tapers, Mijn oude PH N4420 weer uit de kast getrokken. Riemen waren bijna weggesmolten.Nieuw setje erin en werkt weer. Behalve..... opnemen. Heeeeeel erg zachtje hoor ik iets wat ik opneem maar moet ik goed luisteren.  Koppen zijn brandschoon, maar welke is precies waarvoor, Wie van de drie dus.
De linkse is Bias??? , de volgende is opnemen??? de derde is afspelen. Haal ik de tape van de kop speelt er geen geluid. Hoe kom ik er nu achter water aan de hand is ?  wie weet raad of heeft een schema van dit deel ??

Vr.groetend
Kees

Fotohuis

• Full Member
Re: N4420
« Reactie #1 Gepost op: 8 oktober 2020, 20:56:44 »
Links is wissen/voormagnetisatie, opname kop dan de weergave kop.

Na lange tijd niet gebruikt te hebben zit zo'n probleem vaak in de REC schakelaars.

p.lankhaar

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2020, 09:12:45 »
Ik heb er veel behandeld, lang geleden....
Inderdaad, REC schakelaar en gelijk ook de 4 tuimelschakelaars (Monitoring A/B  -  Track  -  Speed en DNL) behandelen. 99% van de gevallen wordt daarmee verholpen.

KeesK

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 9 oktober 2020, 16:38:53 »
Bedankt voor de tips, ga het proberen.

Vr.grtz
Kees

KeesK

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 17 oktober 2020, 19:42:08 »
Vandaag even naar de recorder gekeken.  Opname schakelaar met spray ingespoten netels de potmeters even . later op de dag getest en geen resultaat. Als ik opname indruk en dus ga opnemen kan ik meeluisteren naar de opname dus tot zo ver werkt het. Dus de scoop er maar bij gepakt . Afspelen kan ik amper meten, de spanning is erg laag maar hij speelt goed af dus....  .
Opnemen dus..... De voormagnetisatie kan ik niet op meten, wat moet ik hier meten ? gelijk spanning of bepaalde frekwentie ??
De opnamekop heeft 5 pinnen, de middelste is aan de massa verbonden dus aarding denk ik. De rechter pin kan ik flinke spanning meten die op de muziek meegaat. De linker pin is nagenoeg niets te meten.  Waar moet ik naar kijken ??  Heb altijd TV en witgoed gerepareerd maar bandrecorders heb ik nooit binnengekregen. Dus ook nagenoeg geen ervaring mee. Wie weet raad ?

Grtz
Kees

Marotick

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: 18 oktober 2020, 13:17:54 »
Een kop met 5 aansluitpunten? Een kop heeft 2 spoelen dus dat zijn er 4 en die zijn met een universeelmeter wel te vinden. Die 5de aanluiting is afscherming denk ik en die zit dan inderdaad aan massa maar heeft weinig te maken met de spoelen in de kop. Even verder zoeken dus. Op de wiskop moet een flinke HF wisselspanning staan. Met de scoop moet je dat kunnen zien en meten, ruim 30Volt of het dubbele en iets van 100.000Hz of meer.

Jack Marotick

KeesK

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2020, 15:36:52 »
Hoi,  De spanning op de voormagn. kop is laag, heel laag. Scoop geeft bijna aan als ruis.  Scoop kan 10mc aan dusmoet ik wat kunnen zien maar helaas niets.  De opname kop kan ik wel signaal op zien, dat is een spanning die veel hoger en die varieert op de opname, signaar is dus muziek oid.
Ga even de voormagn. bekijken, heb inmiddels een handleiding gevonden met schema , helaas in het duits maar dat maakt geen verschil in schema :-)
Ik laat het nog weten.

Vr.grtz
kees