Auteur Topic: Probleem TEAC A6600  (gelezen 225 keer)

Chris Dagelet

• Jr. Member
  • **
Probleem TEAC A6600
« Gepost op: 29 april 2020, 17:26:17 »
Hallo mede forumers,

Ik ben op zoek naar iemand met kennis van de Teac A6600. De klacht is dat na het starten er direct wordt gestopt. Het lijkt op een fout in de bandloop detectie (motion sensing). Wat ik wel heb ontdekt is dat er door anderen al aan gewerkt is. De schakeling rond de bewegingssensor lijkt goed te werken. het probleem lijkt in het control board te zitten en zover ik kan meten wordt hij gedwongen gestopt. de collector van Q753 blijft onder alle omstandigheden laag...…..
Wie heeft ervaring met deze Teac A6600? Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Chris Dagelet Groningen

« Laatst bewerkt op: 29 april 2020, 20:46:22 door Chris Dagelet »

Johan TEAC

• Newbie
  • *
Re: Probleem TEAC A6600
« Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2020, 23:06:37 »
Hoi Ik ken de 6600 niet zo goed maar weigeren met stoppen of vreemde reactie in die machines is meestal alle condensatoren controleren en diodes controleren.
Heel vaak lijkt alles goed te werken maar dat ene ding doet ie net niet. Net een akai op de bank gehad klik aan klik uit. na de logica te volgen was het een klein elcotje dat net te veel weerstand had opgebouwd waardoor de transistor net niet in bleef.

Chris Dagelet

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 3 mei 2020, 16:17:34 »
Hallo Johan,

De problemen met Akai en het logic board zijn mij bekend. Diode en transistor problemen en een volledige revisie is hier meestal een goede oplossing. Ik weet wel zeker dat het bij deze Teac niet anders is. kom ook hier weer de bekende 2SC945 transistoren tegen in de diverse flip flop schakelingen. Wat zo jammer is dat er al door diverse mensen in is gewerkt zonder succes maar dat maakt de uitdaging des te groter. Probeer het probleem te beredeneren en zal er uit komen. In elk geval bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,
Chris Dagelet

Johan TEAC

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2020, 22:08:31 »
Ik neem aan dat je de schema's al heb anders heb ik die voor je digitaal.
aan het stoppen en herstarten zijn een aantal hoofdstukken gewijd, is misschien een interessant start punt.

Als je maar niet op geeft  >:(

MVG Johan