Auteur Topic: Afspelen na inschakelen  (gelezen 413 keer)

Nokkie

• Newbie
  • *
Afspelen na inschakelen
« Gepost op: 19 januari 2020, 15:52:28 »
Hallo,

Na het inschakelen van mijn B77 en op Play drukken, duurt het ongeveer 1,5 minuut voordat er geluid uit komt. Hierna is het goed en speelt de recorder prima, ook stop gevolgd door play werkt dan gelijk goed. Dus alleen de eerste keer na het aanzetten van de machine is er een vertraging. Ik hoor dan ook een tik alsof er een relais bekrachtigd wordt.
Tape luisteren met monitor switch op 'tape' of voorluisteren met monitor switch op 'input' maakt hierbij geen verschil.

Is dit normaal voor deze machine?

bij voorbaat dank,

Nico

Marotick

• Sr. Member
Re: Afspelen na inschakelen
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2020, 16:27:17 »
Op de monitorprint zit inderdaad een relais dat vertraagd inkomt en zodoende het signaal mute, dat duurt een seconde. Bij jouw recorder is er dus iets niet goed als die mutingtijd veel langer duurt. Nu is de B77 een redelijk oude recorder en je zou eens de moeite kunnen nemen om de condensatoren op te meten. Je zal zien dat vele condensatoren flink in waarde veranderd zijn. Misschien eens een onderdelenpakkettje?
Jack

Nokkie

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2020, 16:48:44 »
Dank voor de reactie! Kun je mij zeggen welke elco verantwoordelijk is voor die mutingtijd? En kan ik ergens een schema voor de B77 downloaden?

bvd,

Nico

leo

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2020, 17:07:23 »
wij van wc eend adviseren wc eend

sterremuur

• Manuals
  • Global Moderator
  • Koekiemonster
    • Sterremuur!!