Auteur Topic: REC Current!!  (gelezen 2386 keer)

johanh

• Full Member
REC Current!!
« Gepost op: 17 januari 2015, 13:56:58 »
Hoi, ik heb sins eergisteren 'n Philips N4520 in m'n verzameling, maar ik wou er stof uitblazen (borstellen), dus ik de achterkant gelost en per ongeluk de REC Current (L) aangeraakt en deze is niet meer op de stand van toen ik deze heb gekocht, nu is m'n vraag is dit erg, beinvloed deze m'n opname NU, moet ik deze weer afregeln (Hoe) en voor Wat diend deze?

Alvast m'n dank mensen.

johanh

• Full Member
Re: REC Current!!
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2015, 22:01:37 »
Ook dit probleem nog, als ik 'n Mini Disc aanlsluit op de ingang (rood/wit) NIET DIN, en de mini disc op pause stand nog staat, en ik de Philips N4520 op sterio opname stand zet en pauze, dan hoor ik 'n gebrom als ik de schakelaar van "MONITOR" op "TAPE CUEING" staat, op "SOURGE" en "AUTOMATIC" heb ik dit niet, is dit normaal??

frank

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2015, 16:43:38 »
Hoi, ik heb sins eergisteren 'n Philips N4520 in m'n verzameling, maar ik wou er stof uitblazen (borstellen), dus ik de achterkant gelost en per ongeluk de REC Current (L) aangeraakt en deze is niet meer op de stand van toen ik deze heb gekocht, nu is m'n vraag is dit erg, beinvloed deze m'n opname NU, moet ik deze weer afregeln (Hoe) en voor Wat diend deze?

Alvast m'n dank mensen.

De rec current instelpotjes zijn bedoeld om de recorder zodanig af te regelen dat er geen verschil is tussen de 'source' en de 'tape' stand qua volume (opnamesterkte) en VU meter uitslag. Normaalgesproken zitten deze potmetertjes in de recorder en kun je er van buiten af niet bij. Philips heeft er bij de N-4520 echter voor gekozen om de knopjes uitwendig bereikbaar te maken. Wat je zou kunnen doen is het volgende: Laat de recorder een signaal opnemen, liefst een constante pieptoon. Zet de monitorschakelaar in de stand 'source' en draai de linker en rechter line in knoppen omhoog tot de VU meters 0 VU aanwijzen. Schakel daarna de monitorschakelaar over op 'tape' en kijk wat de rechter VU meter dan doet. Draai langzaam aan de linker 'rec current' totdat de linker VU meter ongeveer hetzelfde uitslaat als de rechter vu meter. Dan zou de linker rec current weer op (ongeveer) dezelfde stand moeten staan als hij voorheen stond voordat je ging borstelen.

frank

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2015, 16:45:53 »
Ook dit probleem nog, als ik 'n Mini Disc aanlsluit op de ingang (rood/wit) NIET DIN, en de mini disc op pause stand nog staat, en ik de Philips N4520 op sterio opname stand zet en pauze, dan hoor ik 'n gebrom als ik de schakelaar van "MONITOR" op "TAPE CUEING" staat, op "SOURGE" en "AUTOMATIC" heb ik dit niet, is dit normaal??

En als je dan de kabeltjes van de mini disc weer loskoppelt, bromt het deck dan nog steeds?
Brom is sowieso niet goed; kan een aardeprobleem zijn of iets anders. Maar ik ben niet zo heel goed thuis in de 4520. Ik heb er zelf ook al jaren eentje maar eigenlijk nog nooit goed en langdurig gebruikt.

johanh

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2015, 22:06:02 »
IK HEB HET OVER DEZE  REGELAARS!!
-----------------------------------------------------

dankje wel Frank, ik doe deze afregel stappen met met signal toon, hopelijk komt het nog goed!
wat gebrom betreft, ga ik deze morgen, aan de hand wat U zegde (vroeg) nakijken of deze het dan ook op die manier nog al dan niet gebrom heeft, Laat het U zeker weten Frank.

Alvast erg, erg bedankt makker.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2015, 23:09:52 door johanh »