Auteur Topic: Digitale harddisc & USB / SD card recorders  (gelezen 5623 keer)

Decktap

• Sr. Member
Re: Digitale harddisc & USB / SD card recorders
« Reactie #105 Gepost op: 20 augustus 2023, 15:01:05 »
@guuz1 ,

Blij om te horen dat je er plezier aan hebt.Om je toch even voor te zijn.
Ik heb maximaal uitgestuurd bij het opnemen.In RX10 Standard kan ik de eigenschappen bekijken van hoeveel samples over de +0dB zitten.

Zijn het maar een paar dan doe ik er niets aan.wanneer het beduidend (veel) meer zijn dan doe ik wel een De-clip.
Bij sommige nummers heb ik 1 of meer De-clips gedaan.

Toch kan ik op sommige delen van de plaat nog wat vervorming horen (ook met de koptelefoon).
wellicht moet ik plaatselijk nog wat aan het niveau doen.
Uiteraard bepaalt de fysieke staat van de groeven hoeveel vervorming er miscchien hoorbaar is.

Met de software kan ik wel veel bereiken , maar het is geen tover programma.

Met jouw genoemde apparatuur heb ik helaas geen ervaring.Maar als het voor jou geweldig klinkt
is dat alleen maar mooi.

Ik ga zien of de mini dac van Ali wat is.Een veel duurdere kopen kan altijd nog.
Maar ik weet hoe de muziek moet klinken met de muziek pc.Inmiddels heb ik een paar redelijke 2 - weg boekenplank speakers aangesloten , dus ik hoef niet perse met de koptelefoon te luisteren bij afspelen.

Opnemen en bewerken doe ik wel alleen met de koptelefoon.

Ik heb helaas geen muziek van de Shadows op single.Deze zijn uitgebracht , voordat ik uberhaupt geld had om vinyl platen te kopen.En van de Ventures is het ook heel moeilijk om 45T te vinden.

Ik heb wel een 45T van Tony Meehan & Jet Harris - ex - Shadows - met titel : Scarlett O`Hara - 1963.
Is ook als tune gebruitk bij een piraten zender.

@losgoud ,

Nee , ik heb niet met Custom instellingen gewerkt , bij SForge.Ik zal er eens naar kijken.
Bedankt voor de tip.

guuz1

• Hero Member
Re: Digitale harddisc & USB / SD card recorders
« Reactie #106 Gepost op: 21 augustus 2023, 16:20:58 »
Bedankt Decktap,

1)
Overigens lijkt het mij geen goede strategie om het signaal opzettelijk te laten clippen.
Beter 3dB marge handhaven en geen declipper toepassen.

2)
Ik heb wel enige Shadows 45 RPM's , gekocht op rommelmarkten (afkomstig uit Jukeboxen).
Maar deze zijn wel vaak behoorlijk versleten (klinken in een Jukebox overigens nog wel mooi).

Ik zal er een rippen in 24/192  als experiment en het resultaat opsturen (samen met een professionele Qobuz rip)..

Veel plezier met de hobby en we horen graag hoe die ALI DAC "klinkt" .