Auteur Topic: SONY TC 377  (gelezen 1124 keer)

Jeffrey

• Jr. Member
  • **
  • Niet dagelijks online
SONY TC 377
« Gepost op: 30 augustus 2021, 20:10:38 »
Hallo, medeliefhebbers van SONY-tapedecks! Ik heb een TC377 en vanmiddag schrok ik mij een hoedje, want wat bleek? (ik zat met de rug naar het toestel): de haast nog volle spoel links werd rechts, door de lege natuurlijk, niet meer aangetrokken, zodat de tape de vloer al ruimschoots bedeeld had....De tape kunnen redden, maar wie kan mij vertellen wat er aan de hand is? De rechterspoel wil dus niet meer en de schakelaar van STOP naar PLAY slaat nu ook nog eens telkens terug naar STOP.
Iemand?????? ......Ondertussen: blijf gezond! Jeffrey.
😉😉😉Jeffrey

bramhartog

• Hero Member
Re: SONY TC 377
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2021, 22:36:59 »
Een snaar die de rechter schotel niet meer aandrijft en
de rechter bandspanner bedient een micro-schwitch, lijkt erop dat die blijft hangen.

Als de bandspanner niet werkt slaat hij telkens af als je op play schakelt.

succes!

DdH

• Sr. Member
Re: SONY TC 377
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2021, 11:44:51 »
Dag Jeffrey,

Ik heb me flink verdiept in de 377 en heb daarover gelezen dat de 'tape tension regulator'/tape-detectie aan de linkerzijde van de koppenbrug (lijkt op een ijzerdraadje dwars op de tape) een van de veel voorkomende storingen is.
Het mechaniek scharniert niet of onvoldoende door stroperig geworden vet. Remedie: oud vet verwijderen en opnieuw smeren.
Als je wil, kan ik ook wat over de andere veel voorkomende storingen bij dit model (en de redelijk verwante 366, 378 en 399) vertellen.

Groeten van Dirk