Sedert de laatste posting over dit onderwerp is er inderdaad al heel wat tijd verstreken. Toch wil ik hier mijn reactie toevoegen.
Recent heb ik een nette maar niet werkende Tandberg 9000X op de kop kunnen tikken en deze bleek exact hetzelfde probleem te hebben. Mede met behulp van deze topic heb ik het probleem van verhard vet kunnen oplossen en deze machine voor het bandrecorder kerkhof kunnen behoeden. Heb ook een paar plastic knopjes van de sliders vervangen. Het breken daarvan lijkt een meer voorkomend euvel te zijn. De zwarte standaard fader knoppen (voor 6x2mm armpjes) van Conrad met één wikkeling isolatieband er tussen staan hem prima. Het geluid is al opvallend goed. Misschien moet ik hem nog een keer fijn tunen, maar dat zie ik als fase II, als ik meer tijd en ervaring heb. Al met al is het een heel leuke en aparte machine. Ik heb er ook nog de gebruikershandleiding, service manual en een Tandberg brochure van 1973 bij gekregen van de eerste heel plezierige eigenaar, die hem mij voor een vriendenprijsje gunde. Al met al een fantastische ervaring.