Beste audio Mensen,
ik was al een paar maanden aan het zoeken naar een paar speakers voor mijn werkplek om reparatie klusjes te testen en vooral veel gekeken op mp.
Ik wist dat een paar pasieve studio monitors wel mooi zouden zijn maar dat vond ik te duur.
Afijn ik ga soms op zondag bij de kringloop winkel naar wat lp,s zoeken maar ik vind dat er eigenlijk nooit iets bijzonders tussen wel veel van die huis tuin en keuken muziek troep.
Vandaag er dus weer naar toe gelijk even kijken of ze een redelijk speaker setje hadden staan maar nee alleen veel van die plastic dingen waar het snoertje direct uit kwam en van die platte philips boxje, m.a.w. troep dus.
Terwijl ik in de platen bakken aan het graven was kwam er een nieuwe lading handel binnen op zo een ijzeren kar, en ja hoor ik zag een setje celestion 3 speakers ze zagen er nog heel mooi en onbeschadigd uit, ergens in mijn achterhoofd wist ik van vroeger dat Celestion wel een goed merk was.
Afijn frontje er even afgehaald, nou dat zag er uit als nieuw, niets uitgedroogd o.i.d die moest ik dan maar eens scoren voor mijn werkplek.
wat wil je hebben voor die speakertjes vroeg ik (met de nadruk op SPEAKERTJES), doe maar 10 Euro zij de man.
Meevallertje dus, gauw aangesloten en ja hoor prima geluid tweaters ook nog heel, ietwat weinig laag maar super strak en dat is best belangrijk bij het testen.
PS
Dit verhaal had waarschijnlijk in de keuvel hoek gemoeten maar dat lukte me niet, sorry moest het toch even kwijt.
Groetjes Bert