Auteur Topic: Tandberg 3641-XD  (gelezen 2656 keer)

Bertone58

• Newbie
  • *
Tandberg 3641-XD
« Gepost op: 1 februari 2016, 07:04:52 »
Beste Forumleden,

Ben nieuw op dit forum en heb mij aangemeld omdat:

- Ben geen techneut en geen ervaring en kennis....( maar wel een beetje handig )
- Zoek een onderdeel of advies of/en hulp..

Zo dat is dat... ;) nu mij verhaal...

Ben al wat jaartjes een muziek en audioliefhebber in hart en nieren..
Staat bij mij een aardige audio set..maar sinds een paar maanden mis ik de nostalgie van het analoge geluid..al klinkt mijn buizen ook niet slecht...laat ik het anders zeggen..misschien i.c.m. de looks..
Maar goed dwaal af...ben de afgelopen paar weken op zoek naar een betaalbare recorder..had nog een stuk of 15 18cm banden..dus wel weer eens leuk naar tig jaar...maar dat valt niet mee..die dingen zijn al dik 40 jaar oud...en bij allemaal mankeert er wel wat aan..een snaartje lukt misschien nog wel...maar aan electronica blijf ik af..dus na 4 recorders gaf ik de moed op..of ik moest een godsvermogen betalen...waar soms meer word gevraagd dan de nieuwprijs destijds....!!  Ook weer een hype aan het worden..? Net als de draaitafel...? Maar kon het toch niet laten om te gaan kijken en vond er een in de buurt..ze wilden er een x bedrag voor hebben..vond ik redelijk mits alles na behoren functioneerde..maar niet dus...eigenlijk werkte niets..dus wilde afscheid nemen..tot diegene mij aanbod deze kosteloos mee te nemen..tja dat kon ik niet nalaten.dus ik als leek met een nog uitzichtloos project op weg naar huis..thuis aangekomen aan de slag.piepen en kraken..was vreselijk vies dus eerst maar eens de boel goed schoongemaakt onder de douche..( grapje. :P ) ..dat deed al wonderen en daar hoef je nog geen techneut voor te zijn.. ;) kreeg deze aardig aan de praat..speelt al heel aardig..opnemen nog niet helemaal lekker..neemt wel op in stereo en beide meters slaan keurig uit maar speelt af op 1 kanaal..! en het spoelen deed niets..Na mijn kijkje inside bleken er overal een soort kleine stukjes gesteente door de machine te liggen..uiteindelijk kwam ik erachter dat het tussen de " schotels " vandaan kwam en word aangedrukt om te spoelen.Die waren zogoed als afgebrokkeld en bij nader zicht vergelijkbaar met het materiaal van remblokjes..maar hoe kom ik daaraan...?  :-\ Heb nu aan 1 kant proffesorisch creatief de ring van mijn deurstopper gebruikt gezien die nagenoeg dezelfde diameter en dikte heeft om eens te kijken of dat inderdaad het probleem is..en ja..komt door het gemis van de " blokjes" ..alleen duurt het spoelen een eeuwigheid vanwege het materiaal en grip. Als ik s'avonds niet te laat naar bed ga en s'morgens heel lang uitslaap is deze wellicht klaar..of is op 3/4 tape gestopt..tja wie o wie kent dit probleem of heeft voor mij een alternatief...? zou leuk zijn als ik deze weer in goed werkende staat kan krijgen..voor een leek..!  ( of misschien toch een beetje hulp.. ; ) en wie vind het leuk om mij hiermee te helpen en samen dit project tot een goed einde te brengen..? Neem ik appeltaart met slagroom mee en jij zorgt voor de koffie..!  Liefst een beetje in de buurt van omg. Amsterdam / Utrecht..maar laat ik eerst maar eens afwachten wie er zich aanmeld... ::). Thks en ben benieuwd v.w.b de reacties..!

« Laatst bewerkt op: 3 februari 2016, 07:47:03 door Bertone58 »

Dik

• Jr. Member
  • **
Re: Tandberg 3641-XD
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2016, 14:57:44 »
Beetje laat, maar kan nog net want het is nog 2016! Ik heb dit ooit een soort van opgelost door een stapeltje kurk erin te plakken. Het zijn vierkante (15x15mm) platte (2mm dik) stukjes zelfklevend kurk dat je kunt kopen bij de bouwmarkt. Het liep wel aardig.
Dikdeck: Een bandrecorder in dusdanige staat dat bij het zien ervan de wanhoop bij ieder toeslaat, behalve bij Dik :D