Recorders > Sony

Welk Sony apparaat is dit?

(1/1)

vanderholst:
Silly question, maar weet iemand wat dit voor apparaat is (liefst met modelnaam, die ik zelf hier niet kan ontcijferen):

Ik kan 'm samen met nog wat mooi oud spul incl. cassettes kopen, maar ben wel benieuwd wat ik dan eigenlijk koop :) (De rest v.d. apparaten herken ik wel (of interesseren me niet echt …))

Hopelijk weet iemand iets. Groet, Marc

vanderholst:
… en toen plaatste postimages 'm hier zo groot dat ik er na wat gepuzzel en google suggesties zelf uit ben gekomen: https://www.amazon.com/M-677V-Sony-Micro-Cassette-Corder/dp/B00CE3H4LY

… wat me tamelijk veel te veel geld lijkt voor deze 'micro cassette-corder'. Maar er zit een audio-uitgang op, dus als-ie het doet, kan ik er wel wat mee. Bedankt voor het meelezen  ;D

Decktap:
Hou er rekening mee dat het apparaat micro cassettes gebruikt.Micro cassettes werden / worden ? gebruikt in zogenaamde memo recorders.
En zijn voor namelijk bedoeld om gesprekken op te nemen.Zoals bv in telefoon beantwoorders.

Of dit Sony apparaat op een hogere snelheid kan worden ingesteld weet ik niet.
Normaal gesproken hadden micro cassette apparaten een lagere afspeel snelheid.

De reden is duidelijk.Een kleiner omhulsel en dus een kortere band.De speel duur dus ook korter.
En de geluids kwaliteit minder.

Wil je het voor muziek gaan gebruiken dan zou ik dat afraden.
En of je nog micro cassettes kan vinden weet ik niet.
Het zijn dus andere cassettes dan de 90 / 60 minuten van Philips of Sony.Chroom of Normal

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie