Techniek > Doe het zelf

Ultimate Volume Indicator (met magische ogen)

(1/2) > >>

disco:
Op het web kwam ik een leuk schema tegen van een piekindicator voor ons aller bandopnameapparaat. De aansturing is opgebouwd met bekende opamps, het componentenaantal is niet groot. De weergave geschiedt door middel van een tweetal EM87 magische ogen.

Nu wil ik een printje maken voor dit ontwerp maar mijn Eagle vaardigheden zijn niet heel groot. Een ervaren gebruiker klopt dit met een half uur uit zijn PC terwijl ik er drie dagen over doe. Is er onder de lezers van dit forum misschien iemand zeer bedreven in Eagle? Bestaat er belangstelling voor dit ontwerp? Ik schat dat er aan onderdelen tussen 100 en 125 euro mee gemoeid is, exclusief de behuizing.

Groeten, Jaap

sterremuur:
Ik hoef hem niet...
Ik wil nog wel eens een externe VU meter maken (meters heb ik al liggen) met piek-LEDjes, maar dat is zo simpel, dat hoeft niet op een printje. ;)

Annerob:

--- Citaat van: sterremuur op  3 juni  2009, 00:57:07 ---Ik hoef hem niet...
Ik wil nog wel eens een externe VU meter maken (meters heb ik al liggen) met piek-LEDjes, maar dat is zo simpel, dat hoeft niet op een printje. ;)

--- Einde van citaat ---
Kun je daarvoor niet gewoon het meterprintje uit een 4506 gebruiken?

sterremuur:
Die heb ik net weggegeven aan Frits!

;D

Annerob:
Ach, gelukkig zijn die recorders goedkoper dan de onderdelen op zo'n printje... ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie