Overige audioapparatuur > Randapparatuur

Philips Mengversterker uit 1979

(1/7) > >>

Hans en Reel to Reel:
Hallo even mijn nieuwe aanwinst laten zien .
Ik heb wat zelfbouw mengpanelen gekocht om daar een mengpaneel van te bouwen on mijn recorders en dergelijke op aan te sluiten.
Het is een Philips modules opgebouwd mengpaneel erg simpel van opbouw maar goed en dus leuk speelgoed.
Alle losse componenten kun je naar eigen wens plaatsen.
Zijn er nog meer form leden die dit hebben?
Het is Philips van uit mijn jeugd maar net als zoveel meer toen onbetaalbaar.
Ik heb  spanning op de voeding gezet en gekeken of dit klopte redelijk een beetje bij stellen naar 24 volt is nu goed.
Toen alles los aansluiten een tuner er aan en door naar de versterker.
Na wat massa problemen met oude stekker verbindingen toen redelijk goed.
Als alles naar mijn zin is ga ik component voor component reviseren.
Ik zoek nog een paar componenten en heb er een paar over dus als er nog iemand hier is ook wat over heeft…….
O.a. een stereo mengeenheid de NL-7309  duur woord voor een heel simpel printje.
En verder nog een paar ingangen voor o.a. Tape de NL-7307 of wat daar voor te gebruiken is.
En evt. een toonregelingen NL-3711
Maar ook andere unit kunnen welkom zijn.

disco:
Leuk om weer terug te zien, was ook mijn jongensdroom destijds.

p.lankhaar:
Hoi Hans,
De meeste kans geef ik je op het forum van mfbfreaks. Daar zitten heel veel liefhebbers. Weet ook dat Thomas een aantal maanden geleden eens zo'n ding te koop aanbood.

Je kan Thomas ook rechtstreeks benaderen.

Link naar contactgegevens

Picketfence:
Sinds gisteren ook in bezit van deze materialen, 40 jaar geleden kon ik dat niet betalen, de nieuwwaarde van de spullen op mijn foto's bedroeg toen Hfl 1100,00
 zo'n slordige € 500........
Eerst mijn Revoxen reviseren en dan hier maar eens mee aan de slag..

Willem.

Fotohuis:
Leuk spul. De R6905 Phono RIAA heb ik in reverse engineering nagemaakt. Voor een twee traps ontwerp, wat ook in de eigen Philips apparatuur werd gebruikt begin jaren 70, erg goed, zeker met een BC548B/549C of BC109B/BC109C ipv. de orginele BC148/BC149 transistoren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie