Techniek > Meetapparatuur
Toongenerator!!
johanh:
Hoi, mensen, als ik het goed heb moet ik 'n toongenerator heggen die tot 10Khz kan gaan, DIT voor geluid te regelen, zoals 1Khz voor het afregelen van Akai GX Bandrecorders, of heb ik het mis, zo ik heb hier eentje gevonden, vraagje luid, is dit 'n goede voor deze akai's af te regelen,of vinden jullie wat ik moet kopen indien voor het afregelen van m'n Akai GX reeks bandrecorders??
Jullie zitten er trouwens langer in deze dingen, en vraag dan graag aan de Kenners hier, LET OP! moet wel nog 'n schappelijke prijs zijn natuurlijk, je mag ook steeds 'n heel goede model van osiloscoop meegeven AUB?
IS DIT 'N GOEIE MENSEN?
Deze gaat zelfs tot 3 Mhz dus lijkt me ruimschoots voldoende ;) Ik vind alleen de uitgaande spanning wel erg hoog. Het lijkt alsof hij minimaal 0,5 V. afgeeft (en 20 V. maximaal). 0,5 V. is prima voor het afregelen van opnamelevels maar teveel om bijv. de biasstroom in te stellen. Alleen daarom twijfel ik een beetje. Ik heb een (ongeveer) vergelijkbaar toestel maar die kan ook veel lagere spanningen afgeven dan 0,5 V.
sterremuur:
Je kunt dan nog wel terugregelen met de ingangspot van de recorder. Op de VU-meters lees je dan -20dB af.
johanh:
Hoi, Frank, ik wil is dit soord model ongeveer blijven dat ik wil kopen, maar welk merk en waar kan ik dan ??ntje kopen dat 'n lagere (minder dan 0,5V) kopen AUB?
PS: VRAAGJE!!!!
??n oscilloscoop meter is dat het zelfde als 'n toon generator?
Wand NU snap ik het toch niet meer hoor!
Of moet ik de 2 toestellen hebben, 'n Multimeter heb ik al.
Hans en Reel to Reel:
Met een toongenerator maak je een toon met de frequentie die je wilt bv. 1000Hz.
Een oscilloscoop maak je zo?n geluisd signaal zichtbaar door middels van de sinus.
Het meeste kan je tegenwoordig met een gewone computer of laptop.
Zoek eens het programmatje DSSF3 ga daar eens mee experimenteren .( het werkt een maand dan moet je betalen
maar je leert er wel veel van gewoon proberen.)
Hier zit een toongenerator in en een scoop.
Een stekker in de uitgang of ingang van de pc naar Tulip en wala een scoopbeeld.
Verder vindt ik een losse toon generator / scoop frequentie meter wel fijner werken.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie