Auteur Topic: Fostex G16s wil niet opnemen.  (gelezen 25277 keer)

Dik

• Jr. Member
  • **
Re: Fostex G16s wil niet opnemen.
« Reactie #15 Gepost op: 7 december 2013, 18:29:04 »
Dikdeck: Een bandrecorder in dusdanige staat dat bij het zien ervan de wanhoop bij ieder toeslaat, behalve bij Dik :D

Voyager

• Newbie
  • *
Re: Fostex G16s wil niet opnemen.
« Reactie #16 Gepost op: 5 februari 2014, 20:01:20 »
Ha ha, nee hoor.
Ik had een g16c besteld uit Duitsland min of meer voor de onderdelen al wist ik niet tot in hoeverre deze op elkaar leken intern.  Deze was zo vernield vanbinnen, de apparaat voetjes lagen bijvoorbeeld IN het deck niet eronder.

De R/P kaarten van de S versie waren zo ver heen, en ik dacht toen de tijd dat ze ook de tape niet mooi leeg trokken (dat was de druppel). De C versie die ik had heeft dus zoals de naam al zegt Dolby C en heeft een andere R/P card bay, en ander voeding, maar is voor de rest redelijk gelijk.

Ik heb de hele card bay uit de 16C gehaald en overgezet in de 16S, en een bepaald deel uit de voeding overgezet. En nu heb ik dus een g16 S/C hybride, en ik kan je zeggen dat als je 2 decks bijna compleet uit elkaar heb liggen dat je even denkt van waar ben ik aan begonnen :-)
Na deze transplantatie had ik 1 werkend deck met heerlijke simpele True-hole R/P kaarten.
Maar... nog steeds wilde hij niet goed de tape wissen, en dan blijft er maar 1 ding over en dat zijn de koppen. Mijn 16S bleek een kop te hebben die als een trapezium was afgesleten en er was extreem met de wiskop gespeeld. Ik kreeg het niet voor elkaar de wiskop op het goede spoort te krijgen, en uiteindelijk heb ik de headstack overgezet en het probleem was opgelost. De oorspronkelijke kop heeft een lap beurt nodig. Voor de duidelijkheid het overzetten is geen plug en play, je moet echt uitzoeken wat waar heen gaat want de service manual van de 16C is niet te vinden.

Hij heeft op marktplaats gestaan omdat ik gewoon erg aan hik tegen de prijs van de tapes. Er is als pancake volgens mij helemaal niet aan te komen al worden ze wel gemaakt maar niemand verkoopt ze zover ik weet. Dus ik heb overwogen een wat meer standaard deck te kopen, misschien iets van een akai 646. Maar goed er is geen liefde echt voor dit soort decks dus het word gewoon sparen voor tape :-)

Ondertussen is het een vreselijk mooi deck zonder beschadigingen, helemaal schoon van binnen en buiten en hij klinkt (en meet) ook geweldig. Dus ja ben er wel verliefd op, maar het is een duur kind.