Vandaag mijn eerste bandrecorder gekocht, deze bedoeld als aanvulling op mijn Akai set ( AM 2800, 2 x GXC 760D, AT 2600 en een AP 306, Advance Acoustic streamer).
Ik heb hem in een opwelling gekocht op MP, en had eigenlijk geen idee wat ik gekocht had.
Het blijkt de recorder te zijn van de man die hem nieuw gekocht heeft, en heel wat jaren niet meer gebruikt heeft.
Vandaag aangesloten en uitgevonden hoe de tape ingevoerd moet worden, en toen kon het feest beginnen. De banden klonken allemaal wel wat dof, maar auto reverse werkt en eigenlijk werkt alles eraan. Toen ben ik de koppen gaan bekijken, deze waren zo smerig! Het leek wel of het 45 jaar geleden was dat deze schoongemaakt waren na een poets beurt klinkt al een heel stuk beter.
Er zit denk ik best wat werk aan, hij ruist in rust aardig en begint wat te ruiken naar een paar uur spelen.. Is deze bandrecorder volgens jullie goed genoeg om er in te investeren. Volgens de vorige eigenaar is deze nooit uit elkaar geweest, en nooit weggebracht en dat was aan de koppen wel te zien:-). Is deze bandrecorder volgens jullie goed genoeg om er in te investeren of kan ik beter op zoek gaan naar een 'beter' type Akai bandrecorder? Ik hoor graag jullie reacties alvast bedankt!
G. John