Auteur Topic: beschadigde schroef cassette speler  (gelezen 336 keer)

Schotland

• Jr. Member
  • **
beschadigde schroef cassette speler
« Gepost op: 30 november 2022, 15:14:18 »
beste mensen

Bij het losdraaien van een schroef uit een cassettespeler is deze beschadigd en krijg ik de schroef dus niet los. Ik heb geprobeerd om de schroef er uit te boren, heb ook de juiste boren daarvoor. Maar, ik krijg het maar niet voor elkaar. Boren met 2 mm boren haalt er alleen metaalsplinters af.

iemand een ander idee.

vr gr

Jan van Duren

guuz1

• Hero Member
Re: beschadigde schroef cassette speler
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2022, 21:52:33 »
Ik heb alleen ervaring met vastzittende  6 mm kruiskops op Japanse motoren.
(Er werden vaak Phillips schroevendraaiers gebruikt,die de kop kapot maken (slechte grip),  terwijl er een JIS (Japanse) bit gebruikt had  moeten worden.
Dit voor Japanse  apparaten tot het einde van de zeventiger jaren, zie ook:  https://www.nr1motor.nl/6-4-mm-1-4-jis-cross-head-hex-drive-bits.html  )

Dit werkt voor mij:
Gebruik een boor die dezelfde diameter heeft als de kop. Als die  kop uiteindelijk afgefreesd is, is de spanning op het resterende draadeind weg en kun je het draadeind meestal met een goede waterpomptang uitdraaien (vaak zit het al helemaal los).

Maar ik heb dit nooit met 3 of 4 mm boutjes gedaan (als het boutje geen kruiskop heeft is het sowieso erg lastig om dan de boor te centreren.

sterremuur

• Global Moderator
  • Koekiemonster
    • Sterremuur!!
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2022, 21:57:12 »
Of een klein gaatje in boren  1.5mm of zo en dan met een linkse uitdraaitap de schroef verwijderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Decktap

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: 1 december 2022, 12:08:20 »
Als je de ruimte hebt , probeer dan een sleuf in de schroefkop te vijlen.Zo heb ik nog weleens een schroef los gekregen (had geen schroef /boor machine voor handen )

Eventueel kan je ook een multi tool gebruiken.Zo`n apparaat waar ook een flexibele slang op kan.
Er zijn kleine doorslijp schijfjes te koop (~ 2.5 cm doorsnee).
Waarmee je een spijker oid mee kan doorslijpen.

Hiermeen dan een sleuf in de schroefkop slijpen.

Schotland

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 2 december 2022, 14:58:19 »
Beste mensen,

Met doorslijpschijfje sleuf geslepen en voila, los kwam de schroef.

Bedankt voor alle reacties.