Auteur Topic: Akai GX-R35  (gelezen 996 keer)

Berto51

• Jr. Member
  • **
Akai GX-R35
« Gepost op: 6 april 2021, 09:11:54 »
Hallo,

Ik heb een probleem met deze Akai GX-R35. De deck doet alles perfect, alleen Auto Reverse weigert. Je hoort hem wel omschakelen, maar daarna valt die terug in Forward. Heb alles al nagekeken maar kan het niet vinden. Nieuwe snaar geplaatst, maar heeft ook niets geholpen. Heb het cassette deck gedeelte al uitgewisseld met een goed werkende en dan werkt deze deck goed. M.a.w. er is met het moederboard niets aan de hand.
Het kan volgens mij alleen nog aan de elektronica liggen van het cassette deck zelf.

Wie heeft er een idee??

Mvg Berto
« Laatst bewerkt op: 6 april 2021, 09:18:09 door Berto51 »

Berto51

• Jr. Member
  • **
Re: Akai GX-R35
« Reactie #1 Gepost op: 8 april 2021, 14:18:39 »
Ik ben vanmiddag met dit probleem verder gegaan en ben er achter waarom de reverse niet werkt. Ten eerste zat de snaar er niet goed op. Deze heb ik zelf vervangen en heb hem zo geplaatst zoals de oude zat. En die zat dus ook verkeerd. Helaas geeft het service manual hierin ook geen oplossing. Zelfs niet hoe de snaar moet zitten. Maar dat even ter zijde.  Heb de snaar op de juiste manier geplaatst en dacht daarmee de oplossing te hebben gevonden, maar dat was voor een gedeelte dus niet waar. De plaat, waarop de kop gemonteerd zit, ging zeer moeilijk naar boven en ik heb toen besloten om het gehele deck gedeelte uit elkaar te halen. De plaat was behoorlijk verbogen. Deze heb ik weer recht gemaakt. Ook geeft het service manual niet aan hoe de afstelling moet zijn als je hem helemaal uit elkaar hebt gehaald. Daar ben ik dus zelf wel achter gekomen en nu werkt het systeem weer perfect...

Dus mijn melding is afgehandeld. Voor degenen die ook met dit probleem zitten, kunnen contact met me opnemen.

Groetjes
Berto

« Laatst bewerkt op: 10 april 2021, 09:30:26 door Berto51 »