Auteur Topic: Philips N7150 blijft rechter spoelmotor lopen  (gelezen 1170 keer)

Webcor

• Newbie
  • *
Philips N7150 blijft rechter spoelmotor lopen
« Gepost op: 28 januari 2021, 18:28:18 »
Hallo ,
Ondanks alle waarschuwingen van alle kanten om GEEN N7150 aan te schaffen, heb ik het toch gedaan.
Zag op MP een mooie staan van welke de rechterspoelmotor soms bleef hangen en geholpen moest worden. Nadat we het eens waren over de prijs ben ik eens gaan kijken en ik zag daar een nette recorder die stond te spelen en het klonk ook goed. Ja rechts haperde het soms.
Heb hem meegenomen en de motor eruit gehaald en het leek wel of de tandwielkrans in de spoel uitgefreesd was, precies de breedte van het tandwieltje op de motor was helemaal weg. Geen probleem dacht ik, langs de binnenkant zat nog vlees genoeg dus het tandwiel op de motoras een 3 mm opgeschoven en verdraaid!! Het werkte weer prima, met in mijn achterhoofd zoiets van als het ding bevalt kan ik altijd nog op zoek gaan naar onderdelen machientje.
Toen ik de boel weer in elkaar had bleek dat de motor ging draaien zodra ik de recorder aanzette? Probleem? Kan het niet vinden.
Zeg eerlijk dat ik geen /weinig verstand heb van electronica. Het enige dat ik kan bedenken is dat in de hoek waar drie rode kabeltjes samenkomen op het motorframe, zeg maar, zit dit met een contactpasta en een veer bevestigd. Dat is losgeraakt. Wie helpt mij naar de oplossing of heeft nog een donormachine beschikbaar?