Auteur Topic: Foto's en technische informatie  (gelezen 18178 keer)

sterremuur

• Global Moderator
  • Koekiemonster
    • Sterremuur!!
Re:Foto's en technische informatie
« Reactie #15 Gepost op: 29 april 2009, 10:55:37 »
Als Willem hier nog eens kijkt: de foto's uit je eerste posts zijn helaas verdwenen.
Misschien is het beter om ze niet bij imageshack te hosten...

disco

• Hero Member
« Reactie #16 Gepost op: 30 mei 2009, 00:16:01 »
... of ze niet groter te maken dan 100Kb. Ik heb namelijk al jaren foto's bij Imageshack staan zonder dat ze worden verwijderd.

snowcrab

• Newbie
  • *
  • Analoog... ;-)
« Reactie #17 Gepost op: 8 oktober 2009, 22:52:15 »
Hoi allemaal,

Net nieuw hier en erg enthaussiast een Nederlandse site te hebben gevonden waar meerdere Technics RS fanaten ziten.
Ikzelf heb al een tijdje een in mint-staat verkerende 1506 en ben er erg blij mee, deze gaat hier ook nooit de deur meer uit.  :)
Verder heb ik er de remote RP-9690 bij en sta op het punt de RP-070 wireless remote erbij te kopen.
Mocht de service-manual (1 en 2) al digitaal zijn houdt ik me ten zeerste aanbevolen!
Ik ben verder ook nog op zoek naar de rozenhouten zij-panelen; mocht iemand ze nog ergens hebben liggen of mooie scherpe foto's van deze hebben is dat ook goed, dan laat ik ze namaken.
Ik heb evt nog orriginele digitale bouwtekeningen van de zijpanelen in bezit voor degene met dezelfde plannen!

Jasper.

sterremuur

• Global Moderator
  • Koekiemonster
    • Sterremuur!!
« Reactie #18 Gepost op: 8 oktober 2009, 23:54:51 »
Hallo Jasper,

welkom op dit forum!
Ik zou zeggen: stel je even voor in het "Stel je voor" topic. Maak een topic aan onder je forumnaam voor de duidelijkheid en vertel daar je recorderinteresses.

Groet, Eric

Janboel

• Full Member
Re: Foto's en technische informatie
« Reactie #19 Gepost op: 19 februari 2017, 14:20:08 »
Tja, een beetje decadent vind ik het eigenlijk nog steeds wel, maar recentelijk heb ook ik een RS-1500US aan mijn kleine verzameling mogen toevoegen. Had me nooit zo in dit deck verdiept omdat het niet vaak aangeboden wordt en het me technisch en financieel toch een beetje buiten mijn bereik leek.
Maar het kan verkeren.... Blind gekocht, eerst een paar dagen naar gekeken (best een intimiderend stuk techniek), voorzichtig een band afgespeeld, beetje gepoetst, boven/onder- en achter paneeltjes gedemonteerd en het deck blijkt zo te zien in goede staat en geheel origineel te zijn. Er zat zelfs niet veel stof in.
Gisteren een eerste opname gemaakt. Aangezien het een RS-1500US 2-track apparaat betreft verwonderde het me, dat bij overschakelen van source naar tape de opname goed door kwam terwijl ik vergeten was de track schakelaar op het koppen deck naar 2-track te schakelen. Toen ik dat alsnog deed werd het een stuk minder. Wat blijkt na van mijn verbazing bekomen te zijn: Er zit een RP-2422 d.w.z. 4-track koppen deck op en eigenlijk is het nu dus een RS-1506US. Zo makkelijk gaat dat bij een Technics. Wil geen koppensnellerij ontketenen, maar ik ben daar persoonlijk wel blij mee, aangezien ik bijna altijd met 4-track werk.
Wil nog wat basis onderhoud aan het deck plegen, zoals schakelaars en potmeters reinigen met klein beetje contactspray, etc.
Ik heb de owner- en service manual van hifi-engine kunnen downloaden maar er zullen ongetwijfeld nog problemen,vragen of opmerkingen komen om met jullie te delen en t.z.t. ook een foto.