Auteur Topic: Tapedeck RS-EH600 'probeert' te spelen  (gelezen 7042 keer)

g-roy

• Newbie
  • *
Tapedeck RS-EH600 'probeert' te spelen
« Gepost op: 21 oktober 2009, 20:26:59 »
Beste lezers,
Ik heb een probleem. Ik heb een gedateerd audioset waarvan het tapedeck RS-EH600 onderdeel uitmaakt. Het tapedeck (en de rest) hebben het altijd perfect gedaan. Nu wil ik mijn tapes gaan afspelen om ze op te nemen op computer bijvoorbeeld. Maar nu komt het...
Ik druk op play en het apparaat maakt aanstalte (het is feathertouch bediening dus je hoort een heel orkest aan klikjes gaan werken als je erop drukt) om af te spelen. Dit doet hij echter niet, hooguit een halve seconde en dan gaat ie over op je reverse-mode instelling (auto-reverse, of niet). Het systeem lijkt dit te doen uit een soorten van safeguard voor als de boel in de soep loopt als ie tegenstand krijgt. Maar exact weet ik het niet. Ik heb het inmiddels met vele tapes geprobeerd in beide decks, en het zelfde symptoom blijft. Afspelen en spoelen doen uiteindelijk dus niets en stopt het systeem zichzelf. Nu is mijn vraag, hebben jullie ook wel eens deze ervaringen gehad met zulke soorten tapedecks van technics?? ik wil em heel graag weer werkend dus ik hoor graag als iemand me een goede tip kan geven!
groeten
g-roy

=======
edit @ 20:29
=======
het is hetzelfde probleem zoals beschreven op:
http://www.fixya.com/support/t2095770-technics_rs_eh_600_cassette_deck_not

en hier (kopie):
http://www.howtomendit.com/answers.php?id=237623
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2009, 20:29:05 door g-roy »

Annerob

• Sr. Member
  • Jeepy!!!
Re:Tapedeck RS-EH600 'probeert' te spelen
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2009, 21:38:43 »
Klinkt als defecte snaar... Waarschijnlijk delen beide deck's ??n motor.

Draaien de capstans?
Analoog = genieten!

g-roy

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2009, 22:04:29 »
hmm, tja ik heb de tapedeck nog niet losgeschroefd. Maar de capstans, die zie ik niet als het deck dicht zit. Mar vor die halve seconde lijkt het me misschien dat ie dan even loopt, maar goed, dat blijft gissen als ik het deck nog niet open heb liggen. aar ik begrijp dat het dus niet bepaald een voor de hand liggend probleem is?
Ik zal dit weekend ervoor zorgen dat ik em losschroef en dan post ik desnoods wel een link naar een filmpje. bedankt voor je hulp tot dusverre!!!

g-roy

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 23 oktober 2009, 11:49:48 »
Hallo, ik ga morgen dat tapedeck losmaken om nader te bekijken waar het fout zou gaan. Ik heb hier weinig ervaring met tapedecks, ik ga checken of de zogeheten stencaps draaien... maar heeft iemand nog suggesties waar ik allemaal op kan letten? het is een tapedeck die er als volgt uitziet....

NB. dit is geen set-up van mijn deck, dit is een foto die ik willekeurig heb gevonden, maar het is hetzelfde apparaat...

groeten
g-roy

Edit: plaatje werkt niet
« Laatst bewerkt op: 27 november 2011, 11:43:42 door sterremuur »