Ik heb gisteren de hoogspanningsafvlakkingselco's van mijn D36 vervangen, alles proper weer hersoldeerd, weerstanden op de juiste plaats enz...
Ik zet hem aan en ik hoor, heel licht, een gesis. En dan opeens rook en een weerstand in brand. Nu geen reusachtig probleem, 't was enkel die weerstand, verder zo te zien niks, condensatoren nagekeken, mezelf ervan verzekerd dat ze nergens kortsluiting maakten, weerstand vervangen, nog eens geprobeerd...
Zelfde probleem, alleen was ik snel genoeg om hem niet te laten vlammen.
Nu gaat het om R90 op 't schema, 680 ohm, vlak na "A", dus na de eerste elco ('rot' op de elco). R91 heeft dat probleem niet, vanaf de tweede elco ziet dat er in orde uit.
Ik vrees dus dat ik de uitgangstrafo moet verdenken... "A" (260V) gaat linea recta naar de middentap ervan. Al weerskanten van de OT meet ik eens 66 en eens 90 ohm (dus de gelijkstroomweerstand). En als ik over de middentap meet, klopt dat want dan krijg ik ongeveer 156 ohm. Terwijl ik meet, hoor ik wat licht gekraak in de luidspreker, dus de trafo lijkt min of meer te werken.
Of moet ik kijken naar R92 (390 ohm), die te maken heeft met de opnameschakelaar, of de condensator erna, C66 (0,1 uF)?