Auteur Topic: Revox G36 + F36 revisie/reparatie  (gelezen 225 keer)

PaulG36

• Newbie
  • *
Revox G36 + F36 revisie/reparatie
« Gepost op: 25 juli 2023, 21:22:08 »
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste bericht.

Ik heb onlangs een Revox F36 en een G36 gekocht en ben op zoek naar iemand om de G36 te controleren/reconditioneren en de F36 te repareren.

De G36 werkt prima, maar ik heb sinds recente opnamen lichte variaties van links naar rechts opgemerkt. Ook is het schuim bij de koppen helemaal weg en ik neem aan dat sommige andere delen ook oud beginnen te worden...

Mijn F36 stopte met spelen. Snel vooruit en terugspoelen werkt prima, maar het speelt mijn rol niet meer (10 inch). Het begon wat zwakte te vertonen waarbij ik moest helpen de spoel te laten draaien om hem te lanceren, maar nu draait hij helemaal niet en blijft de afspeelknop niet ingeschakeld.

Mocht iemand interesse hebben, stuur me dan een berichtje. Ik vind het niet erg om te rijden om de machines te brengen

Bedankt

PS: ik gebruik google translate omdat mijn Nederlands niet goed genoeg is, dus misschien vind je wat grappige woorden...

PaulG36

• Newbie
  • *
Re: Revox G36 + F36 revisie/reparatie
« Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2023, 08:53:27 »
Ik heb nog een test gedaan met de F36 en hij speelt en neemt goed op als ik de band net laad. Het wordt moeilijker om het af te spelen als de band geavanceerder is.

C.B.

• Sr. Member
Re: Revox G36 + F36 revisie/reparatie
« Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2023, 13:11:42 »
Dat zou te maken kunnen hebben denk ik met de rechterspoelmotor, die -vrij licht- in de tegenovergestelde richting draait, om meer spanning op de band te geven voor een beter contact met de koppen te krijgen.

Het lijkt me dat die motor dan te sterk draait, of te snel of zoiets. Maar ik ben eigenlijk ook nog maar een beginneling, dus...

Trouwens, welke taal spreekt u anders? Misschien kunnen we het u dan gemakkelijker maken.