Auteur Topic: Akai GX-630 DB  (gelezen 119 keer)

Ronnie61

• Hero Member
Akai GX-630 DB
« Gepost op: 6 juni 2021, 23:39:47 »
Omdat ik sinds vandaag ook weer een Akai deck erbij heb, de 630DB dus, even gekeken in het archief hier op het forum, dan kom ik berichten tegen uit 2016/2017/2018, daarin wordt gesproken over Akai deck prijzen, de 630 DB zou je dan kunnen vinden voor €250 in gereviseerde staat, de GX-625 zou je volgens die berichten, kunnen vinden voor rond de €350, wat hebben die prijzen de afgelopen jaren een vlucht genomen zeg... ik heb met deze 630 DB nog een mazzeltje qua prijs, maar wat ze tegenwoordig voor een Akai deck vragen is belachelijk...  :o

Johan TEAC

• Jr. Member
  • **
Re: Akai GX-630 DB
« Reactie #1 Gepost op: 7 juni 2021, 08:53:47 »
Ze zijn duur en goed.
De handel is stukgemaakt iedereen denk dat het deck op zolder of van opa geërfd geld waard is. ze zijn uiteraard allemaal na gekeken door een expert  ;D
de biedingen lopen geweldig uit de hand. Maar krijgen ze dat bedrag ook?

Mooi bod komen ze hem ophalen en dan nog proberen af te dingen. OK vanaf nu is de prijs verdubbeld en anders opr#tten.

630: 350 tot 1000 euro.
650 1000 tot 1800 euro
747  2000 tot 5000 euro
A77 250 tot 500 euro
N4520 600 tot 1200 euro

Kijk op marktplaats en je vind de actuele prijzen.
Ik heb er zelf veel te veel grote decks  en heb soms mazzel met inkopen  heel veel hopeloze opgegeven gevallen waar de expert er niet aan uit kwam.(gewoon te lui om te zoeken)
zijn ze het waard. voor mij wel ik vind het een prachtig mooi kunstwerk als ze in mijn woonkamer staan. en als ze spelend de rondjes draaien kijk ik er liever naar dan de kruidvat reclames op TV.
Zijn ze handig? Nee gemiddeld 25 kg, dat gepruts om de banden op te leggen, piep banden, altijd zelfde volgorde muziek, vervuiling, die kl#ten kabels aan de achterkant enz...enz.
MP3 speler is veel makkelijker.

Maar toch luister ik er graag muziek op. als vrienden langs komen zeggen ze meestal wat is dat?? en ik antwoord altijd : een oude MP3 speler :)

Dus zij het de machines waard Ja voor mij wel en als ik weer een hopeloos geval in mijn bezit krijgt zeg ik er altijd tegen: even geduld maar het komt goed meisje welkom bij de familie.

MVG Johan

TEAC A 3300 S(X) AKAI 650

Ronnie61

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 7 juni 2021, 22:41:26 »
Ze zijn duur en goed.
De handel is stukgemaakt iedereen denk dat het deck op zolder of van opa geërfd geld waard is. ze zijn uiteraard allemaal na gekeken door een expert  ;D
de biedingen lopen geweldig uit de hand. Maar krijgen ze dat bedrag ook?

Mooi bod komen ze hem ophalen en dan nog proberen af te dingen. OK vanaf nu is de prijs verdubbeld en anders opr#tten.

630: 350 tot 1000 euro.
650 1000 tot 1800 euro
747  2000 tot 5000 euro
A77 250 tot 500 euro
N4520 600 tot 1200 euro

Kijk op marktplaats en je vind de actuele prijzen.
Ik heb er zelf veel te veel grote decks  en heb soms mazzel met inkopen  heel veel hopeloze opgegeven gevallen waar de expert er niet aan uit kwam.(gewoon te lui om te zoeken)
zijn ze het waard. voor mij wel ik vind het een prachtig mooi kunstwerk als ze in mijn woonkamer staan. en als ze spelend de rondjes draaien kijk ik er liever naar dan de kruidvat reclames op TV.
Zijn ze handig? Nee gemiddeld 25 kg, dat gepruts om de banden op te leggen, piep banden, altijd zelfde volgorde muziek, vervuiling, die kl#ten kabels aan de achterkant enz...enz.
MP3 speler is veel makkelijker.

Maar toch luister ik er graag muziek op. als vrienden langs komen zeggen ze meestal wat is dat?? en ik antwoord altijd : een oude MP3 speler :)

Dus zij het de machines waard Ja voor mij wel en als ik weer een hopeloos geval in mijn bezit krijgt zeg ik er altijd tegen: even geduld maar het komt goed meisje welkom bij de familie.

MVG Johan

Hahaha ja ik ken dat, ik heb/had er zelf drie in mijn bezit, deze Akai 630 DB, dan een Revox A77 MKIV, en een WEGA B4610, machtig mooi die grote bakken, eentje in de huis en in de luister kamer, het moet dan ook wel 26cm aankunnen, anders hoeft het voor mij niet  ;D de WEGA heb ik inmiddels geruild voor een grote Denon draaitafel, twee tapedecks is ook wel genoeg voor mij. Maar wat je zegt, die prijzen reizen de pan uit, ik heb zelf voor deze DB versie nog een normale prijs betaald, €350, maar voor hetzelfde type deck vragen ze op Marktplaats €700/€800, ook op Catawiki gaan ze voor grof geld weg zag ik, ik heb mijn oude Akai 650D met klein mankementje drie jaar geleden verkocht voor €400, als ik inderdaad zie wat ze nu ervoor vragen... Heb altijd beetje spijt gehad van de verkoop van de 650D, dus deze 630DB is welkom, het lijkt er zelfs op dat de banden die ik destijds heb opgenomen op de 650D, en die voor mijn gevoel anders klinken als ik ze afspeel op de Revox en WEGA, overigens niet slecht hoor, nu weer klinken zoals destijds op de 650D, op zeg ik nu iets raars...  :-[

Hans en Reel to Reel

• Koekiemonster
  • Tja?....
« Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2021, 09:19:54 »
Ik had ook een 650 en ook die klonk geweldig mooi met nieuwe caps.
Ik vindt de prijzen ook niet realistisch maar het is niet anders.
Ik kocht de recorders soms zomaar om eens een keer gehad te hebben en er een tijdje mee te spelen maar daar zijn de prijzen niet meer naar.
Doe het nu met 3x de grote 400 en een paar kleintjes.  Waar ik zeer blij mee ben.