Auteur Topic: A77 MKIII linker kanaal neemt niet op  (gelezen 121 keer)

Roel B

• Sr. Member
A77 MKIII linker kanaal neemt niet op
« Gepost op: 3 juni 2021, 14:16:33 »
Hallo Allemaal,

Ben met een A77 bezig maar ik loop vast bij het opnemen, alleen het rechter kanaal neemt op en slaat de vu uit.
Afspelen doet hij wel op 2 kanalen maar ook dan slaat de linker vu niet uit, tijdens opnemen hoor ik wel alle 2 de
kanalen via de stereo dus hij stuurt het wel naar de line out en het volume kan ik ook regelen maar de L vu komt
niet uit de hoek.
Ik heb alle schakelaars en potmeters schoongemaakt de relais er uitgehaald en de contacten schoon gemaakt
de 3 dikke elco's en alle rifa''s zijn vervangen.
Wat zou ik nog meer kunnen doen?

Marotick

• Koekiemonster
Re: A77 MKIII linker kanaal neemt niet op
« Reactie #1 Gepost op: 7 juni 2021, 21:15:22 »
Sowieso alle elektrolytische condensatoren en de instelpotjes vervangen op de audio printen.
De instelpotjes daar vallen ondertussen de lopertjes van af en dan werkt er iets niet en dat zou best de opname kunnen zijn.

Voor mensen die zelf hun Revox willen reviseren heb ik onderdelenpakketten samen gesteld die niet zo duur zijn als de pakketten die in Duitsland worden aangeboden.

Jack marotick

Roel B

• Sr. Member
Re: A77 MKIII linker kanaal neemt niet op
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2021, 10:28:27 »
Bedankt voor de reactie Jack, Die instelpotjes heb ik wel aan gedacht ik dorst er al niet aan te komen
omdat ik weet dat ze dan uit elkaar vallen maar het zal dan nu toch moeten gebeuren dat ik ze ga vervangen
Een heel pakket heb ik niet nodig omdat er al het één en ander gedaan is.
Ik neem snel contact met je op om het nodige te bestellen.

Groet Roel B